Z ogromną przyjemnością odnotowaliśmy kolejne publikacje prasowe, w specjalistycznym miesięczniku „Bliżej Przedszkola – wychowanie i edukacja” na temat naszego pionierskiego programu aromaterapii w przedszkolach.
Coraz więcej prywatnych i państwowych placówek rozpoczyna u siebie miesięczny program aromaterapii by nauczyć swoich pedagogów jak pracować z zapachem i olejkami eterycznymi z dziećmi. To naturalna i bezpieczna metoda, by dzieci mniej chorowały, dbając jednocześnie o ich najwyższy rozwój intelektualny i emocjonalny.
Całość artykułu znajdziecie Państwo : https://blizejprzedszkola.pl/aromaterapia-jak-wspierac-dzieci-w-rozwoju-i-dbac-o-ich-zdrowie-w-przedszkolu,2,7326.html#opis
Pilotażowy program aromaterapii w przedszkolach – „Ładnie Pachnie – Nie Choruje” – działa pod patronatem Polskiego Towarzystwa Aromaterapeutycznego i dzięki pomocy Fundacji Kossakowskiego (zakupili dyfuzory do zajęć z dziećmi). Całość opracowania programu została opublikowana w prestiżowym kwartalniku „Aromaterapia” jedynym polskim profesjonalnym periodyku aromaterapeutycznym.
Dostępna jest cała strona Internetowa poświęcona temu programowi, z jego opisem, oraz z wywiadem telewizyjnym z największymi sławami polskiej aromaterapii dr. Władysławem S. Brudem jego żoną dr Iwona Konopacką-Brud mówiącym o roli aromatoterapii w profilaktyce przedszkolnej.
Program został podzielony na dwa punkty:
W przypadku placówek pracujących z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się, gdzie nacisk kładziemy na:
- profilaktyki zdrowotnej
- wspomagania systemu immunologicznego
- relaksacji i skupienia u dzieci
- terapii socjalnej
- kształtowania wyobraźni
W przypadku placówek pracujących z dziećmi z zaburzeniami psycho-ruchowymi (w tym autyzmem, zespołem Aspergera, ADHD) nacisk kładziemy na długotrwały proces rewalidacyjny u dzieci w celu podejmowania prób przywracania im częściowej lub całkowitej sprawności. Tutaj praca polega na wzmacnianiu koncentracji, aktywności poznawczej, możliwości zapamiętywania i prób uczenia się, ograniczania agresji i nadmiernej pobudliwości oraz generalnie poprawie samopoczucia dziecka. Temat działania olejków eterycznych w podobnych zaburzeniach psychicznych i ograniczeniach jest szeroko opiewana w literaturze i każdorazowo podkreślana jest rola aromaterapeuty, który na pierwszym etapie dopiera mieszanki i powoli stopniuje ich stężenie do osiągnięcia optymalnego poziomu.
Doskonale i bardzo czytelnie opisuje to badanie naukowców z Politechniki Koszalińskiej : https://www.instytutaroma.pl/single-post/Aromaterapia-w-leczeniu-autyzmu
Wszystkie użyte olejki eteryczne są najwyższe jakości, posiadają badania i są 100% czystymi, terapeutycznymi substancjami pochodzenia roślinnego bez dodatków chemicznych. W wielu placówkach z dziećmi autystycznymi mieliśmy świetne recenzje tego programu: https://www.instytutaroma.pl/media-o-naszym-programie